top of page

התחדשות


לפני שיפוץ או בנייה צריך לקבל מיליון החלטות, החל משכנתא? באיזה בנק? עם מי לקחת את ההחלטות האלו? מי יתכנן?- החלטות קריטיות שישפיעו על התוצאה הסופית באופן דרמטי. וגם אינסוף החלטות קטנות, באיזה צבע? מאיזה חומר? סוג הידית? המשטח? ואלו מובילות לעוד ועוד החלטות (ברז נשלף? גבוה? נמוך? באיזה גימור? בצד? באמצע? וכו'...) הרבה החלטות, אין יותר מדי זמן להתלבט (ולמי יש כח ?)

תהליך כזה הוא מקום של הגשמת חלומות, חלומות שצריך לשלב עם חלומותיו של הבנזוג. לעיתים החלומות משותפים וזורמים יחד. לעיתים הם לא, ואז נוצרים חיכוכים וריבים בין בני הזוג. בהרבה מקרים מישהו אחד מבני הזוג מוביל את רב ההחלטות ומביא את בן הזוג השני בחשבון רק בהחלטות הדרמטיות ביותר. כדי לא להתעכב, כדי לא להסתבך וכדי למנוע השקעה גדולה של זמן משני בני הזוג.

אני אנסה להביא בפניכם את ה"אני מאמין" שלי בעניין הזה:

תחשבו כמה צעדים קדימה , יחד עם זאת תחיו כאן ועכשיו

כשאתם מתכננים בית או דירה תביאו בחשבון את הצרכים שלכם כרגע עם מחשבה על חמש שנים קדימה. זוג צעיר עם תינוק שהתמזל מזלו והתאפשר לו לרכוש דירת חמישה חדרים, ברור שבשנים הקרובות חלק מהחדרים יעמדו ריקים. לדעתי לא כדאי "לשלם ארנונה" על חללים שאינם בשימוש, שאיננו נהנים מהם. ברור שהמשפחה תגדל והצרכים ישתנו, למה לא לספח את אחד החדרים לחלל הציבורי ולהפכו לפינת משחקים? יום אחד , בעתיד כשחלל זה יצטרך לשרת ילד גדול יותר, בונים קיר ודלת. חלל גדול ומרחב זה איכות חיים, אל תחסכו אותה מעצמכם אם קיימת האופצייה.

חדר שנפתח אל החלל הציבורי ומשמש כפינת משחקים.צילום: גלית טרגר

חדר שנפתח אל החלל הציבורי ומשמש כםינת משחקים צילום: גלית טרגר

תבחרו בתכנון נכון שממקסם את החלל עבורכם היום עם ראייה קדימה.

יש את הלקוחות שתמיד חושבים על מכירה עתידית, "אם נחבר את המקלחת עם השירותים אולי הקונה יראה בכך חסרון?" אני חושבת שכשמתכננים דירה צריך לחשוב על הצרכים של בעחיה, ולא על הצרכים של הרוכשים העתידיים. אתם הרי לא יודעים למי ומתי תמכרו אותה. דירה מתוכננת היטב ומרווחת תמכר יותר טוב בעייני.

"תעשי רק מה שאת אוהבת"

בתוך המכלול של הבית יש את "הקבועות" ,אלו שערכן הכספי הוא הגבוה ביותר, אלו שלא נחליף עוד שנתיים, אלו שכשנעבור מהדירה הן ישארו מאחור- מטבח, חלליי רחצה, ריצוף, חלונות, דלתות. ויש את ה"משתנות" ריהוט, גופי תאורה, אביזרים, ווילונות, שטיחים....

יש את הלקוחות שפוחדים שימאס להם, זו התגובה האוטומטית לכל דבר שהוא קצת מעניין/שובר שגרה/צבוע נועז/ לא לבן. זה תלוי איזה סוג של אנשים אתם, באיזו תדירות אתם חשים צורך בשינוי, אם בתדירות גבוהה, אז עדיף לכם ב"קבועות" לבחור במעטפת קלאסית ,רגועה, מונוכרומטית שתדע לקבל את השינויים התדירים בריהוט ואבזור. אם אתם שייכים לסוג השני, תבחרו במה שמרגש אתכם, הוא זה שיעשה לכם טוב לאורך זמן. אל תתחבאו מהחשש ש"זה לא יהיה אופנתי" ,בסוף הכל מתיישן , שום טרנד חדש אינו מגיע עם הוראות הפעלה להפיכתו לעל זמני. סופו של חלל "לדרוש" רענון אחרי 7-10 שנים. כשאני שומעת משפט שמתחיל ב"תמיד חלמתי..." אני מתרכזת היטב, את התוכן הזה צריך להביא לידי ביטוי! לכו עם הלב שלכם!

לקוח שחלם על ברזים מוזהבים

לקוח שחלם על ברזים מוזהבים. צילום: בנימין אדם

יועצים למיניהם

אם אתם מתלבטים אל תפנו לייעוץ לכל הסובב אתכם, עשר יהודים= עשר דעות. רק אתם והמעצב שלכם שותפים מלאים לתהליך העיצוב, רק אתם מכירים את המכלול . חברה שתבחרו להתייעץ איתה לא מכירה את סך החלקים של השלם ועלכן לא תוכל לתת לכם עצה נכונה באמת. אם יש מישהו שדעתו ממש חשובה לכם, שתפו אותו בתהליך ובנקודות המרכזיות.

בואו עם תכנית

כשאתם מגיעים לאולם תצוגה, נסו להגיע מגובשים עם כיוון כללי של מה אתם מחפשים. איזה סוג של אריח ? גרניט פורצלן? אבן טבעית? שיש? באיזה גודל? באיזה צבע ? כדי שלא תסתחררו מהמבחר הגדול ותצאו יותר מבולבלים ממה שהייתם קודם. אם בחרתם לעבוד עם מעצב כמובן שהוא יעזור למקד אתכם בהתאם לכיוון העיצובי שמתגבש.

חלק חשוב בתכנית הזו היא הגדרת התקציב. הוא יסייע להבין היכן ניתן להשתולל והיכן מן הכורח לחסוך. למעצב שבחרתם יש נסיון רב (בהנחה שבחרתם כזה עם ניסיון) להפנות אתכם לחנויות שתואמות את התקציב, לבעלי מקצוע מצוינים שהוא מכיר את עבודתם וראה הרבה בעליי מקצוע מסוגים שונים. כדאי להסתמך על המלצתו ופחות על דעתם של השכנים, שמה לעשות, הם פחות מנוסים. בקיצור , לפני שיוצאים לקניות צריך להגיע מגובשים על איכות ,סגנון וטווח מחירים.

ללכת עד הסוף

לפני שיוצאים לשיפוץ, צריך לגבש את הצרכים, לתכנן, לרכוש את כל חומריי העבודה אותם הקבלן אינו מביא עימו, להזמין את העבודות אצל הנגר/ להזמין ריהוט אצל הספקים השונים וכו' להגיע כמה שיותר מוכנים לפני שהשיפוץ מתחיל. החלטות שמתקבלות תוך כדי שיפוץ עלולות להיות חפוזות מתוך לחץ של הזמן. שינויים מעבר לתוכניות שסוכמו עם הקבלן, ייקרו את העבודה וכמובן יאריכו את משך השיפוץ.


Featured Posts

Recent Posts

Archive

Search By Tags

אין עדיין תגים.

Follow Us

  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page