top of page

עיצוב פינת עבודה לילדים (בעיקר)


כמו בכל חלל האוירה שהוא משרה באה לידי ביטוי בתחושה של הנוכחים בו, על מצב רוחם ודפוסיי ההתנהגות שלהם. בחלל המשמש לעבודה האוירה היא גורם משפיע על הפרודוקטיביות של העובד בו.

בשלב בו ילד עושה את המעבר לבית הספר יש צורך בריאורגניזציה של החלל, מחדר ששימש למשחקים ולינה, הוא הופך בנוסף לחדר עבודה.

ראשיתה של האדפטציה נעשית בהפרדה בין אזור המשחקים לאזור שהוא יותר "רציני", בו נדרש סדר וארגון שהם בסיס לריכוז הנדרש למען הלמידה. ההפרדה צריכה להיות פיסית וכמובן יכולה להתבטא ברמה העיצובית.

משתתפים הכרחיים בפינת עבודה , כמובן תוך התייחסות לגודל החלל:

שולחן עבודה, כסא נח, שטחיי אחסון, תאורה נכונה.

מסכיי המחשב כיום צרים ואינם תופסים שטח רב, מה שמאפשר לנו להסתפק בשולחנות עבודה קטנים יותר. חשוב לתכנן שטחיי אחסון לחפצים קטנים ככליי כתיבה וכן לספרים ולמחברות.

בחירת הכסא היא בעלת חשיבות גדולה. כסא לא נח יפריע לילד להתרכז בלימודיו וכמובן עלול לגרום נזק מצטבר לגב. הכסא צריך להתאים לגודל הילד. רצוי לבחור בכסא מתכוונן , שיכול "לגבוה" יחד עם הילד. גובה המושב צריך להיות בגובה הברכיים, במקביל רצוי שתהיה לו את האפשרות להשען תוך כדי שמירה על רגליים כפופות. מומלץ שהמשענת תהיה פתוחה ותאפשר לגב להתאוורר. ישיבה נוחה הוא תנאי למי שיושב על כסא לאורך שעות.

בשולחן העבודה צריכה להיות תאורה טובה שלא תאמץ את העיניים בזמן קריאה. מומלץ לבחור בתאורה חסכונית שאינה פולטת חום כפלורסצנט או לד. בחדר ילדים מומלץ לבחור בגופים שאינם שבירים באופן יחסי מטעמיי בטיחות.

(את התאורה בחדר הילדים כדאי לחלק לשלושה אזורים, תאורה כללית חזקה, תאורה מעל שולחן העבודה ותאורה המשמשת לקריאה במיטה.)

פינת עבודה ביתית, לילדים או מבוגרים צריכה להיות נעימה ומזמינה כדי שתשרה אווירת עשייה.

לשם כך רצוי לבחור בצבעים רכים ובהירים היוצרים אוירה רגועה. חשוב להמעיט בגירויים שעלולים לפגוע בריכוז. בחדר ילדים מומלץ שהאלמנטים הדומיננטים, מוקדיי תשומת הלב יבואו לידי ביטוי בפינות האחרות בחדר.

לתפיסתי כדאי לבחור בריהוט שאינו ילדותי, ריהוט שיוכל ללוות את הילד במשך שנים רבות. חדרים שהאבזור והטקסטיל הם הדומיננטיים בחדר ואותם ניתן להחליף בקלות בתדירות הנדרשת בלי להכנס לעלויות גבוהות.

בחרתי לשתף בחדר של בתי, שעלתה השנה לכתה א (:, האני מאמין שלי בעניין חדריי ילדים וסביבות עבודה תואמות להם באים כאן לידי ביטוי. החדר הזה ישמש את בתי למשך שנה בלבד (סיפור אחר...) , למרות זאת היה לי חשוב להתאים את החדר הקיים למעבר המרגש בחייה. הקפדתי לצמצם בעלויות כאמור - החדר זמני. שולחן ומנורה- אייס. יח' מגירות, כסא, לוח שעם- איקאה. מדפים/ארגזים - צבענו לבד.

קדימה- לכו תפנקו את הקטנים! תעוררו אותם באמצעות הסביבה שתיצרו עבורם!

Featured Posts

Recent Posts

Archive

Search By Tags

אין עדיין תגים.

Follow Us

  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page