top of page

עיצוב בעידן הקורונה

עיצוב הוא אחד הביטויים החומריים והויזואלים של התרבות האנושית מאז ומעולם. בשונה מהאומנות ההוויה שלו והצורך שלו להתקיים הוא פונקציונאלי , נכון לכל ענפי העיצוב באשר הם.

השפעתו של העיצוב ניכרת על חיינו בכל אספקט אפשרי, המוצרים אותם אנו צורכים, הבגדים אותם אנו לובשים, עולם הפרסום וכמובן האדריכלות.

בעיצוב פנים ואדריכלות בד"כ הכוונה להעביר תחושה מסוימת לאדם השוהה בחלל .תחושה של חוויה ייחודית בחלל מסחרי, תחושה של כבוד ויראה במוסדות ציבוריים וכו'

משבר הקורונה הכלל עולמי עתיד להשפיע על עולמנו גם ברמה העיצובית כמובן.

בתקופה האחרונה שהינו בבתים יותר מתמיד, הצפי הוא שנעשה זאת לאורך זמן גם בעתיד. נדרש לאדפטציה של חללי המגורים מאחר והשימוש בהם יגבר לאורך שעות היום וגם בשעות הפנאי אותם נבלה הרבה יותר בבתים.

הצורך המיידי שהורגש הוא בפינות עבודה שמתאימות לזמן עבודה ממושך ולא רק ל"שעה על הללפטופ מחוץ לשעות המשרד". שולחן העבודה מחייב מרחב נוח לעבודה, יותר ממשטח ללפטופ. על הכסא להיות ארגונומי ונח לישיבה ממושכת ,כמו שהורגלנו במשרדים וכמובן הצורך בפרטיות, בשקט, ביכולת להתבודד משאר הנעשה בבית. יגבר הצורך במחיצות ורסטיליות שיאפשרו בידוד של פינת העבודה.

חדר עבודה עם מחיצות זכוכית אל החלל הציבורי

בהרבה מקרים פינת העבודה תחבור לחדר השינה, פתרון שלא גורע מהשטחים הציבוריים ומאפשר פרטיות בקלות רבה. במקרה כזה נרצה שהפינה תשתלב בחדר בצורה שלא תכביד עלינו בשעות הפנאי. כמובן שגם על תאורה מתאימה צריך לתת את הדעת.

www.fromhousetohome.com


@tinyshome.com


futurian.co.il

ריהוט ורסטילי שהתאפיין בפתרון לחללים קטנים יכנס ליותר בתים על מנת לתמוך ברעיון של חלל כלאיים

שכזה- חדר שינה שהוא גם חלל עבודה.


godownsize.com

השהייה הממושכת בבית הובילה אנשים רבים לעסוק בסידור המרחב שלהם, פינוי של חפצים ישנים שאין לנו צורך בהם או שיש לנו מהם יותר מדי. הצורך הנפשי "באוויר" לצד הבידוד הבייתי מחדד את הצורך במרחב מחייה בו כל בני הבית יוכלו לשהות במקביל כל אחד עם העיסוקים שלו. מרחב בו ניתן לבצע אימון גופני למשל. "פינות אוכל חגיגיות" יהפכו מיותרות בהרבה בתים, אותן יחליפו פתרונות מתקפלים שלא "תופסים" שטח באופן קבוע.


4betterhome.com

המגמות שראינו בשנים האחרונות more is more ,יוחלפו בless is more , המינימליזם יתחזק כדי לחזק את תחושת המרחב שלנו. נמעיט ברהיטים ואלו שנבחר יהיו בעיקר נוחים ומפנקים. באופן אישי תמיד בעד פרקטיקה על חשבון אסתטיקה ובטוחה שעוד יצטרפו אליי.

בנוסף טרנד החזרה לטבע , השימוש בחומרים טבעיים, בצורתם הבסיסית ,יותר ראשוניים ופחות מעובדים יתעצם כחלק מהשאיפה לחללים המשרים אוירה נינוחה, רגועה ונעימה. הטרנד הירוק המופלא שמלווה אותנו ,הכנסת החוץ פנימה, עציצים בכל מקום כמובן יתעצם גם הוא.

עולם המשרדים יצטרך גם הוא להערך למצב החדש. אם בשנים האחרונות רב המרחבים תוכננו כאופן ספייסס ,לא בטוח שהגישה הזו תנעם לנו, לעבוד בחלל פתוח בכפיפה אחת עם עשרות אנשים. נראה חזרה למשרדים המסורתיים כשלכל אחד יש את הפינה האינטימית שלו. כל חללי העבודה המשותפים ששטפו אותנו כדוגמאת we work ודומיהם , לא יתאימו עוד, נעדיף פינה קבועה שלא "מחליפה ידיים". אפשר להניח שהרבה חברות יעברו לעבודה מהבית מאחר ונוכחו כי ניתן ליצר תפוקה אפילו יותר גבוהה כאשר אין הסחות דעת חברתיות שמאפיינות מקומות עבודה. הצורך במשרדים מרווחים עג מטרים מרובים עשוי להצטמצם. במשרדים קיימים בהם עובדים באופן ספייס יתנו פתרונות שתוחמים את הגבולות בין אדם לאדם.

palram industries

אחד הדברים שכולי תקווה שיתחזקו יחד עם הערבות ההדדית והפגיעה במנוע הכלכלי הוא תמיכה במייקרים מקומיים שיש לנו כאן מוכשרים איכותיים ובשפע. אחרי שנוכחנו לדעת שאנחנו מסתפקים בפחות , נחדול מהצריכה המוגזמת ממיובא ובזול, נצרוך פחות איכותי ,מדויק וישראלי.

Featured Posts

Recent Posts

Archive

Search By Tags

אין עדיין תגים.

Follow Us

  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page