top of page

עיצוב חדריי ילדים ונוער Back to school

בהמשך לשנה ההזויה שפוקדת אותנו עומדת להתחיל שנת הלימודים וגם היא צפויה להיות במתכונת לא סטנדרטית. כנראה שנמשיך לבלות בבית למשך תקופה לא מבוטלת, אז איך נתכונן בחדרי הילדים?

ראשית צריך להבין את הצרכים, ככל שהילד צעיר יותר , נדרש יותר שטח אחסון למשחקי קופסא, צעצועים וספרים. עם העליה בגיל, נפח האחסון מצטמצם וניתן להסתפק בהרבה פחות ממנו.

הקטנים מחפשים את הרצפה , למשחקיי הרכבה ובנייה. הם זקוקים למקסימום ספייס לשם כך, לכן חשוב להמעיט ברהיטים. הבגדים שלהם תופסים נפח מצומצם (אל מול אותה כמות פריטים לילדים גדולים יותר) ולכן אם הארון שמתאפשר בחדר הוא מספיק גדול, ביכולתו לאחסן גם חלק ניכר מהמשחקים. במדפים הנמוכים ביותר , כך שיהיו נגישים לילדים, אפשר לאחסן גם משחקים.

בגילאים אלו שטיח יכול להיות מאד שימושי ולא רק לדקורציה ואוירה. בחרו שטיח שכיף להשתטח עליו, עם סיבים רכים ואם הוא כביס בקלות

בכלל נהדר.

עם העלייה לכתה א מצטרפים לחדר ספריי הלימוד והמחברות, אותם כדאי למקם במדפים נגישים כדי שהילד יסגל לעצמו התארגנות מהירה , הכנת התיק לבית הספר כחלק משגרה יומיומית. אם עדיין אין ברשותכם מנורת קריאה לצד המיטה, זהו עוד הרגל שמומלץ לבסס. על שידה, על מדף, על הקיר לצד המיטה...

עם העלייה לכתה ב מתעורר צורך בשולחן כתיבה . אל תבחרו בשולחן גדול מדי, אין צורך בשולחן הגדול ביותר שהחלל מאפשר. תשאירו אוויר בין הרהיטים , לא כל הילדים אוהבים ללמוד אל מול שולחן ובגילאים יותר מאוחרים רבים מעדיפים להשתרע על המיטה או השטיח. שולחן ברוחב 120 בהחלט מספיק. חשוב שהכסא יהיה נח ובעל תמיכה מספקת לגב. לילד עם הפרעות קשב או היפראקטיבי , לא מומלץ כסא על גלגלים שיסבו את תשומת ליבו. אם עוד לא נפטרתם ממיטת המעבר זה ממש הזמן, לפני שחברים יגיעו ללון...

עם העלייה בסולם הכיתות הפוקוס בחדר משתנה. הגדולים יותר מחפשים מרבצים לשיח ואירוח של חברים, באין מספיק שטח בחדר המיטה הופכת לזירה המרכזית. מיטה וחצי או אפילו 140 אם החלל מאפשר. אם ניתן להקצות שטח לפופים , כורסאות או מרבצים הרי זה משובח.

בחדרי ילדים הצרכים משתנים בתדירות גבוהה באופן יחסי. חדר שהיה ילדותי משווע להתבגר, מומלץ מאד לקחת בחשבון את שינויי הגדילה הצפויים ולבחור מלכתחילה ברהיטים ניטרליים בגווניהם כך שניתן יהיה לערוך שינויים בקלות באמצעות צבע ואקססוריז. אל תבחרו בריהוט בעל אופי ילדותי, התאימו את החדר לגיל הילד באמצעות טקסטיל, דקורציה על הקירות וצבעוניות.

עם גיל ההתבגרות וגיבוש הזהות ,עולה החשיבות של מראה החדר . בני נוער נוטים יותר להסתגר ולארח בחדרם. בדומה לסגנון לבוש שהילד בוחר לעצמו , כך גם החדר שלו צריך לשקף את אישיותו . לכן חשוב מאד לשתף את הילדים בתהליך העיצוב, עצם העשייה תחבר אותם לחדר שהם דייריו.

כל ילד/ה (וכל אחד/ת ) צריך את הפינה שלו ,בה יוכל למצוא שקט ולסגור מאחוריו את הדלת כשהוא מעונין להתרכז במשהו או למצוא שלווה כשכל העולם מטריף אותו (: או כשהמורה בשיעור בזום.. בחדר רצוי להביא לידי ביטוי את התחביבים, הייחוד, האהבות, העוצמות, הצבעים שעושים כיף בלב,כל אלו שמגדירים את עולמו ויסייעו לו /לה להרגיש הכי בבית , נח ונכון .

Featured Posts

Recent Posts

Archive

Search By Tags

אין עדיין תגים.

Follow Us

  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page